piątek, 20 sierpnia 2010

17.08.2010 (wtorek) Taipei cz 3

Nie wiem jak ja to zrobiła, ale o 6 rzeczywiście zwlekłam się z łóżka. Byłam pełna podziwu dla samej siebie… Szybko się zebrałam, Sachie pomogła mi znieść bagaże na dół i udałam się na przystanek autobusowy w celu złapania autobusu na dworzec. Udało mi się dotrzreć na dworzec na 3 min przed odjazdem autobusu do Taipei. Fuks (nie wiedziałam o których godzinach jeżdżą)!!!! Tak więc przez najbliższe 3 godz spałam :)
Miałam zablokowany hostel przy dworcu – ale jako że na dworcu – jako że nie mogłam się z nikim dogadać w którą str mam iść żeby dojść na ulicę, ktrą miałam napisaną na kartce po chińsku, postanowiłam wziąć taksówkę. Okazało się że podeszła do mnie pani sprzątająca ubikacje i to ona mi pomogła, gdyż w przeciwieństwie do wszystkich z obsługi dworca tylko ona mówiła po ang – płynnie!!!!

Powiedziała że taksówka będzie kosztować ok. 10 zł (bo to rzut beretem) wiec zaprowadziła mnie na postój i pojechałam. Zapłaciłam 8,50 zł. :)

Hotel okazał się być całkiem spoko. Miałam łóżko w 6 os pokoju. Ale ludzie byli bardzo kulturalni i jak się pozniej okazało bylku bardzo cicho w pokoju, wiec się wyspałam.

Zostawiwszy rzeczy udałam się do metra, gdzie musiałam kupić kartę dzienną, żeby udać się na ostatnią stację (Danshui) i stamtąd odjechac do Yehliu – na północno-wschodnie wybrzeże. Miałam zamiar pojechac nad morze żeby zobaczyć Queen’s Head. Czyli wytwór skalny przypominający głowe królowej.
Znalezienie autobusu i dowiedzenie się jaki jest jego numer, skąd odjeżdża i o której – okazało się dość ciężką probą. Miałam nawet kilka chwil zwątpienia… Jezyk migowy czasem nie wystarcza żeby się dogadać, zwłaszcza jak się potrzebuje konkretnych informacji.

Ale koniec końców wsiadłam do właściwego autobusu z kartką w ręce na której było napisane po chińsku żeby pan mi powiedział gdzie mam wysiąść ;)

W autobusie zagadałąm do młodego chłopaka i on mi powiedział że będę wysiadać jakieś 10 min po nim, więc spokojnie sobie siedziałam.

Trochę z nim pogadałam i okazało się ze jest jeszcze z 3 dziewczynami i jadą na plaże przed Yehliu.

 
 
 
CDN....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz